Vic Falls,Boatcruise en start of Voluntering! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Stephanie Moerman - WaarBenJij.nu Vic Falls,Boatcruise en start of Voluntering! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Stephanie Moerman - WaarBenJij.nu

Vic Falls,Boatcruise en start of Voluntering!

Door: stephanieafrika

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

04 April 2012 | Zambia, Lusaka

Allereerst bedankt voor de leuke eerste reacties op mijn eerste blog, het is leuk om jullie enthousiasme erop te horen!! Ik merk namelijk nu al dat zo'n blog schrijven wel wat tijd in beslag neemt en je er dus echt voor moet gaan zitten. Maar ik weet ook hoe leuk ik het zelf vind om blogs van andere te lezen en ook dat ik achteraf erg blij zal zijn als ik dit allemaal kan teruglezen want ik merk nu al er gebeurd erg veel in 1 week!!! Neem je tijd en veel leesplezier :)

Zaterdag ben ik naar de VICTORIA FALLS geweest, samen met Kim en Johanneke. De Victoria Falls is 1 van de zeven wereld wonderen!!! Om 10.00 hadden we een 'free pick-up' naar de Vic Falls. Ik was erg benieuwd hoe de Vic falls er in het echt uit zouden zien. Veel mensen rond Livingstone praten erover en komen speciaal daarvoor hierheen. De twee duitse meiden, waar we eerder mee hadden gegeten, waren al een dag eerder geweest. Ze vertelde dat het echt ''Amazing'' was, maar dat je wel drijfnat werd en dus echt voor je camera een plastic zak moest meenemen en een regenponcho voor jezelf. Na aangekomen te zijn bij de Entree voor de Vic Falls zagen we wat wilde apen ook wel ''mgundoes'' genoemd. Er werd ons verteld niet te dichtbij te komen en niks te eten want deze apen konden erg agressief worden en het eten uit je handen graaien. Foto's maakte we natuurlijk wel even snel van deze wilde apen.
Toen we richting Vic Falls liepen werd het al snel natter, mensen liepen ons tegemoet, ze waren zeiknat, en ze droegen dus een regenponcho!! Al snel werd het natter en deden we dus onze regenponcho aan. Na wat foto's liepen we verder naar het punt dat je voor de Vic Falls kon staan, hier leek het net alsof je onder een hele harde douche stond, het was ook erg mistig helaas en door al het water kon je dus amper echt goede foto's maken. Maar het was wel echt een ervaring, we hebben erg gelachen, en die regenponcho laten we volgende keer gewoon thuis want dat helpt dus echt bijna niks! Kim en ik hopen dat de volgende keer dat we gaan, de Vic Falls wat rustiger zijn en dat we ze nog wat beter op de foto kunnen zetten. Nu is het regenseizoen bijna op zijn einde daarom zijn de Vic Falls nog erg wild! Gelukkig blijven we dus in de buurt en met de Safari komen we er ook nog alleen dan via Zimbabwe!
Na de Vic Falls zijn we nog langs wat shops gelopen en hebben we een markt bezocht. Toen we in een bar even wat zijn gaan eten wilde een zambiaanse man met ons op de foto, Kim en ik vonden dit niet erg en lieten het toe. Later vertelden Johanneke dat je er wel mee uit moet kijken aangezien in het weekend veel mensen ook dronken zijn. Dus we zijn in het vervolg wat voorzichtiger ;).
Verder vandaag ook een Sim-kaart gekocht met beltegoed, we hebben even goed onderhandeld en zijn uitgekomen op 8000 kacha voor 2 sim kaarten, dit is in euro's dus 1,10 ongeveer, bizar!! (het nummer zet ik onderaan deze blog :))

Op zondag hadden we niet veel gepland, we dachten een dag voordat we echt beginnen met werk dan moeten we echt even uitrusten. En we hadden het getroffen want de zon was volop aanwezig, dus wij lagen dan ook in ons bikini bij het zwembad en gingen daar even lekker ontbijten.
Johanneke vergezelde ons en had het idee om in de middag de Sunset boat cruise te doen, na er even over nagedacht te hebben dachten we why not!!! Na onze backpacks al redelijk te hebben ingepakt vertrokken we om 15.45 met de bus naar de Zambezi River. Op de boot konden we onbeperkt drinken, en kregen we wat snacks en een dinner. We begonnen dan ook met een Rum cola gevolgd door een Vodka Lime erg relax op een boot met zulk mooi weer en later zo'n mooie zonsondergang. Het hoogtepunt van onze boottrip was wel dat we een 'Hippo' zagen en we hebben hem ook nog op de foto kunnen zetten, echt heel gaaf om zo'n beest in het wild te zien!!!
Bij het eten spraken we nog met wat oudere amerikanen, ze waren hier voor een weekje en hadden ook al een safari gedaan waarbij ze genoeg wilde dieren hadden gezien, beloofd veel goeds dus voor ons.

Na de bootcruise werden we weer teruggebracht naar het hostel, wat erg grappig en toevallig was dat we er in de bus achterkwamen dat we bij een aantal 'volunteers' van African Impact in de bus zaten, dit is de organisatie waar wij de komende 5 weken bij gaan werken dus we hadden al even kort kennis gemaakt met een paar van hun!

Bij het hostel hebben we nog even lekker een drankje genomen, en zijn we even wezen skypen hierna was het plan om naar bed te gaan maar Johanneke kwam en we hadden een erg goed en gezellig gesprek, gevolg hiervan was dat we de volgende ochtend aardig brak uit ons bedje kwamen om 7.00, we werden namelijk om 8.30 opgepikt door de programmacoordinator van het vrijwilligershuis (Erin).
Na een rit van nog geen 5 minuten waren we al op de plek van bestemming, best grappig vonden wij dat we er al die 4 dagen zo dichtbij waren geweest. De plek van bestemming is 'Livingstone Backpackers' , dit is dus tevens een hostel maar het vrijwilligershuis is gelukkig wel aardig prive!
Het complex ziet er goed en schoon uit, het zwembad is super mooi en ze hebben daar dus serieus een klimwand staan, dus daar ga ik me zeker nog een keer op wagen!!! Verder hebben we een grote keuken, een tv-kamer, een rotzooikamer (dit is de plek waar alle spullen van alle projecten liggen!) en verder nog een aantal slaapkamers. Wij kwamen weer op een soort 'Dorm' ,4 stapelbedden dus 8 slaapplekken, gelukkig bleek dat Kim en ik alleen met nog een ander meisje op de kamer liggen dus nog redelijk rustig :). Het meisje dat bij ons op de kamer ligt heet Selina en komt uit Zwitserland, alleen is zij het afgelopen half jaar in Australie geweest, was ze hierna 2 dagen thuis en toen ging ze dus naar Zambia, pretty amazing i think!!! Ik zou het niet kunnen zo lang dat merk ik nu al!
Na de rondleiding in het huis hebben we s'ochtends wat algemene informatie gekregen van Erin en in de middag kregen we de medische introductie van Brave!! Het heeft bij elkaar denk wel 5 uur geduurd en al die informatie was dus in het Engels, Kim en ik waren kapot na deze introducties, echt bizar hoe moe je daarvan kan raken, ook veel nieuwe indrukken natuurlijk maar het is de bedoeling dat we zoveel mogelijk in het Engels praten en dat proberen we dus ook met horten en stoten haha!! Gelukkig hebben we elkaar , om te helpen!
De volunteers die er nu zijn, zijn: 5 Nederlanders (kim en ik meegeteld), 1 Belg, 1 Zwisterse, 1 Ijslander, 4 Amerikanen.
Op maandagmiddag hadden we tevens nog een teammeeting, hierin stelden iedereen zich voor en bespraken we wat er met het Paasweekend gedaan kon worden en er werd gevraagd of er over projecten opmerkingen waren. De staff waar wij eigenlijk het meest mee te maken hebben zijn Rachel (de baas) en Erin en Brie, ze zijn alle drie erg aardig en je kan alles aan ze vragen. Brave waar we de medische voorlichting van hadden gehad is ook verantwoordelijk voor de projecten en met hem zullen we vaak naar projecten gaan, het is een erg druk mannetje die met iedereen praat.

Op dinsdag begon ons vrijwilligerswerk dan echt, Kim ging in de ochtend naar Maramba's Clinic en ik naar Maramba's Farm, we werden dus gelijk gescheiden!! Maramba is trouwens het gebied waar we die ochtend aan het werk waren, we gaan ook nog naar andere klinieken/projecten en de namen daarvan worden dus gelinkt aan het gebied waar het staat of is. De dagen zien er over het algemeen qua tijden hetzelfde uit, 6.45 opstaan en aankleden, 7.00-7.15 ontbijten 7.30 met het busje naar het project 8.00- 11.15 werken 12.00 lunch dan tot 14.00 een pauze om lekker in het zwembad te liggen of iets anders voor jezelf te doen om 14.00 weer in het busje naar het project en dit is tot ongeveer 16.30 en dan om 18.00 het avondeten. Zo hebben jullie een klein beeld wat de dagindeling ongeveer is :).

In de ochtend ging ik dus gelijk aan het werk op de boerderij, wat aan de ene kant jammer was want ik ben toch van de medische projecten in de ochtend maar ik had zoiets we zien wel wat het wordt. En eenmaal daar aan gekomen (ik was met Selina en Mieke) konden we aan de slag, op een veldje van 10 bij 30 meter moesten we alle maisplanten en het onkruid weghalen, haha en wat daar allemaal voor beesten tussen liepen dat wil je denk niet allemaal weten, we zagen een paar kikkers,spinnen,slakken,sprinkhanen. Na dit gedaan te hebben en af en toe een drinkpauze in te lassen hebben we ook nog wat groene pepers gepland, dit was wat minder zwaar werk. Om ongeveer 11.15 werden we weer opgehaald. Ik vond het een leuke ervaring maar niet om elke dag te doen natuurlijk.

Na de lunch stonden voor Kim,Toby, Selina en ik de Reading Club bij Nakatindi gepland, dit is dus een middagje engels leren lezen met een klas van ongeveer 40 kids. Ik doe hier dus ook nog wat ervaring als lerares op, en het valt niet mee om al die kids bij de les te houden. We hadden dan ook bedacht om de groep in 2en te splitsen, de ene groep deed Hangmen de andere groep ging lezen. Kim en ik hebben eerst met de kids een uur gelezen, hierbij probeerde we iedereen wat persoonlijke aandacht te geven en te vragen 'Can you read some for me?'. Het is bijzonder om te merken dat er zoveel verschil tussen de kids zit, de 1 kan nog geen letter lezen en de andere leest zo een heel verhaal. Na het uur gingen kim en ik Hangmen spelen, elke keer bedachten we een woord (heel simpel bijv. Lion) en op het bord schreven we alles op. Het ging niet erg snel en in het begin stonden Kim en ik daar een beetje onwennig maar dat ging erg snel weg en het was super grappig om te doen. Het zijn echt super lieve kinderen die allemaal even aan je gaan zitten en die je zonnebril al heel bijzonder vinden. Ook dit was een erg leuke ervaring die we vast nog vaker gaan doen in de middag, dus wie weet school ik me wel over tot lerares na deze ervaringen haha!!!

Eind van de middag lekker bij het zwembad nog even gelegen en 's avonds heb ik een stuk van Madagascar 2 meegekeken en heb ik wat voetbal gekeken, jaja Ro : Barcelona tegen AC Milaan!!

Na niet echt een geweldige nacht te hebben gehad, (je hoort hier echt van alles 's nachts : muziek,auto's toeteren en de kerkklokken geen idee waarom die 'snachts gaan maar misschien kom ik er nog achter? In ieder geval ga ik dus op zoek naar oordoppen of iets in die vorm!! Helaas vergeten mee te nemen!) begon voor mij op dinsdagochtend dan echt het medische project, samen met Kim en Brave, gingen we Maramba's Home Based Care doen, wat dus inhoudt Thuiszorg!! We waren erg benieuwd naar hoe dit zou zijn!! Met onze Rugzakken gevuld met medicijnen (lees paracetemol,vitamine B, multivitamine, Calcium en Magnesiumtabletten) bloeddruk en temperatuurmeters, wondgazen en nog wel wat andere spullen gingen we op weg. We hadden ook een map bij ons met de gegevens van de patienten, wat eigenlijk dus 1 A4 is waar de gegevens van de patient op staan, in totaal zaten er nu 192 patienten in de map. Ik heb nog geen idee wat voor systeem ze hebben met wanneer ze naar wie gaan, wij hebben in ieder geval vanochtend 8 van de 192 patienten gezien in 3 uur dus het heeft wel een paar weken nodig voordat je ze allemaal dus 1x hebt gezien!! Bij de patienten 'thuis' krijg je netjes een stoel aangeboden. Bij de 1e patient dacht ik echt ; okeee en nu? Maar al gauw kwamen Kim en ik in het ritme en wisselde we de administratie en de Vitale functies af. Wij zijn dus eigenlijk de mensen die het doen en Brave die vertaald en doet af en toe wat. Wat heel bizar is dus dat wij moeten bedenken hoeveel paracetemol (of een ander medicijn) we ze geven en dat schrijven we op een zakje en in het zakje gaan de medicijnen. Je vraagt dus eerst naar de klachten; vanochtend hebben we klachten gehoord als hoofdpijn,buikpijn,pijn op de borst en nog een paar meer. Ook waren er wat wondjes, Brave verzorgde een wond op iemand zijn benen met paracetemol, ook een manier dus! Na deze ochtend besef je zo goed dat het in Nederland zoveel beter geregeld is, de mensen van hier weten niet beter, gelukkig! Maar het is voor ons zo raar en echt even omschakelen, andere volunteers hebben niet eens een medische achtergrond en worden helemaal in het diepe gegooid, wij hebben 'gelukkig' nog ervaring.

Na de lunch zijn we even heerlijk bij het zwembad gaan liggen, in de middag stonden wij gepland voor administratie met alle 'medical volunteers', we moesten patientendossiers op orde maken, wat niet heel erg boeiend werk is maar op zich best wel relax want we bleven lekker bij het vrijwiligershuis en waren op tijd weer klaar en waarom zou je dan niet weer even bij het heerlijke zwembad gaan liggen ;)!!

Het eten is hier trouwens goed te doen we hebben al pizza,patat,spaghetti,tosti's,spinazie,sla en wat andere dingen op die dus niet heel anders zijn dan thuis. Nshima hebben we ook al een keer op, dit gerecht eet bijna elke zambiaan elke avond, het lijkt op aardappelpuree, is gemaakt van Mais maar smaakt eigenlijk nergens naar dus doen we er lekker wat tomatenketchup op en dan is het goed te doen.

Dit was het weer voor even, morgen weer de hele dag Home Based Care in een ander gebied dus ben weer benieuwd wat we daar gaan zien het schijnt namelijk nog meer in de bush bush te zijn dus jullie horen het nog hoe dat was. Verder hebben we in het weekend ook wat leuke dingen dingen gepland, op Vrijdag High Tea, Zaterdag naar de Local Market, Zondag hebben we een paasontbijt en Maandag gaan we een fietstour doen van 4uur, dus wel leuke dingen in het vooruitzicht!! Toch raar om nu met Pasen niet bij Familie te zijn maar dat komt volgend jaar wel weer :)

Tot het volgende verhaal!!!

Liefs, Stephanie

Zambiaans nummer: +260 977258587



  • 04 April 2012 - 19:05

    Michelle:

    Wauw steeeeeef! Wat een ongelooooflijk leuk verhaal om te lezen zeg!!!! En wat maken jullie allemaal mee zeg, geweldig!!! Fijn dat het vrijwillegerswerk bevalt. Ook een keer is te zien hoe andere landen hier mee omgaan he, eigenlijk bizar als het om ' mensenlevens' gaat.
    Ik ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal!
    xxxxxx meis

  • 04 April 2012 - 20:27

    Ronald:

    Echt kick zeg allemaal, en mooie foto's...

    Trots .. kuss

  • 04 April 2012 - 20:57

    Ann!!:

    Heey Moppp!!

    Wat gaaf om allemaal te lezen, zo te horen hebben jullie het enorm naar jullie zin!!
    Super gaaf jullie foto's je ziet de Victoria Falls niet heel goed maar hopelijk de volgende keer betere foto's.
    Je hebt geloof ik heerlijk weer, waar wij hier behoorlijk jaloers op zijn.. In Nederland lijkt het nu wel herfst :-(
    Wel ook super leuk dat je zo veel verschillende dingen aan het doen bent daar, misschien vind je indd lesgeven wel helemaal het einde en kan je op HRo gaan werken als docent (dat is natuurlijk de beste school Uhum!! ;-)..)
    Trouwens wel bizar dat jullie zelf de medicijnen uit moeten schrijven maar dat doen jullie vast helemaal goed met zo veel ervaring, en je leert nu zelfs nog nieuwe technieken zoals pcm op de wond.. :-D

    Ik zou jouw ook nog op de hoogte houden over mijn nieuwe baan dus hier komt een kleind stukje, zal je later nog even een keer uitgebreid inlichten :-P
    De afdeling is heel leuk, ben al veel verschillende dingen tegen gekomen en heb dus mn hersenen al een aantal flink laten kraken ;-) De collega's (welke ik tot nu toe heb ontmoet) zijn super aardig, het is een goed hecht team welke veel overleggen en goed samenwerken.
    Ik heb afgelopen maandag me introduchtiedag (rondleiding door beide locaties etc) gehad, daarna dinsdag en vandaag en dagdienst gedraait (wat is dat vroege opstaan wennen zeg.. 05.20 uur gaat de wekker). Morgen heb ik nog een dagdienst en ben daarna alweer lekker 4 dagen vrij :-D lucky me!!

    Mopp, ik vind het super om je verhaal te lezen en ben nu alweer benieuwd naar de volgende!!

    Have Fuin & Enjoy!!!

    Hele dikke KusS

  • 04 April 2012 - 21:05

    Mirjam:

    Lieffiee!!

    Wauw! Super gaaf! Fijn dat ik je net ook even heb gesproken! Is wel raar met dat whatsapp lijk je helemaal niet zover weg, maar als ik dan die foto's zie dan is het toch wel duidelijk! Al hadden jullie met die poncho's ook niet misstaan hier in Nederland nu;) Ging die man serieus paracetemol in die wond strooien ofzo? Bizar zeg! Dan merk je inderdaad wel hoe groot het verschil is. Ondanks dat die kennis met vrijwilligers mee komt naar dat land, dat ze nog steeds heel veel eigen manieren hebben om dingen te doen. Mooie foto's trouwens ook!:)

    Is Hengman een soort galgje? (juf in opleiding he) Dit vind ik dan weer interessant om te lezen! Is niet niks om 40 kinderen bij de les te houden. Hebben ze daar trouwens echt boeken enzo?
    Succes morgen! En laat even weten als de Party rock je wakker blijft houden.. In Rotterdam weten ze namelijk heel goed hoe je een stroomstoring moet veroorzaken... (het was vandaag weer raak;))

    Dikke knuffel!!!!

  • 05 April 2012 - 04:57

    Karen:

    Heeejj Stephanie,

    gaaf om te lezen zeg. stoer dat je voor 2,5 maand naaAfrika bent!
    hoop dat het een super gave en leuke tijd zal zijn.
    cool dat je bij de project kan helpen, ik ben benieuwd wat je nog meer gaat
    tegenkomen en mag gaan doen....
    veel succes,
    ik ga je volgen,
    doeg,
    karen

  • 05 April 2012 - 08:40

    Jacqueline:

    Wow Steef, wat maak je al een hoop gave en bijzondere dingen mee in die week! En leuk geschreven ook, super!
    xxx

  • 05 April 2012 - 16:36

    Joëlle:

    Zusss!!
    Jeeeeetje, wat bizar joh, wat je allemaal in een paar dagen kan beleven!!
    Wel grappig dat je dan van onkruidwiedster via lerares doorgaat als een soort ´dokter´ die medicijnen voorschrijft en dat je dat gewoon allemaal maar doet alsof ´t niks is, echt supergaaf man!!
    Lijkt me echt heel lastig inderdaad om 40 kinderen stil te houden!
    En tussendoor gewoon even heeerlijk genieten, moeten jullie ook vooral blijven doen, ziet er goed uit het weekendprogramma ;-).
    nou tot zondag op de skype in ieder geval :D
    Dikke kuss!!!

  • 05 April 2012 - 17:34

    Petra:

    Hey steef!
    Wat een gave eerste week hebben jullie gehad!! Leuk die foto's er ook bij, zo krijgen we nog meer idee van jullie belevenissen! De paasweekend plannen zien er goed uit zeg, have fun!!
    Xx Petra

  • 06 April 2012 - 07:04

    Mam:

    Wow Steph, wat een belevenissen in een paar dagen!! Het is maar goed dat je zoveel opschrijft, dan kun je idd later alles nog herbeleven, dit is werkelijk geweldig om mee te maken. Ik krijg gewoon een brok in mn keel van je verhaal. Ik geniet er echt ontzettend van.
    Fijn dat ik je zondag weer even kan "horen" via skype.
    XX dikke kus

  • 06 April 2012 - 09:09

    Marleen:

    Lieve schat,

    Wow.. ik ben er even stil van! Wat hebben jullie al een hoop meegemaakt zeg. En wat is het heerlijk om dit verhaal te lezen :)
    Je bent gewoon bij de VicFalls geweest, mennnnnn!! Nu ben ik toch wel een beetje heul erg jaloers, haha! Hij zit wel een stukkie voller dan toen ik er was, want toen was die douche die jullie nu over je heen kregen gewoon een lekkere sproeier. Wat een verschil dan hè! Hopen dat het was 'rustiger' is als jullie er de volgende keer langskomen. Bofkonten ;)

    En wat een verschillende belevenissen daar bij dat vrijwilligerswerk, wel heel leuk lijkt me, die afwisseling! Je begint de dag in de tuin en staat later gewoon les te geven aan 40 van die zwarte schatjes! Wat stoer man, dat jullie dat doen!
    En dat verhaal van de 'thuiszorg'.. wo! Ook dat is wel heel bizar. Wat een verantwoordelijkheid heb je dan ineens hè. Dan ben jij ineens de 'dokter' die beslist wat er gebeurd en dat zal best wel even gek zijn. Jeetje Steef, ik vind het echt zo stoer wat jullie allemaal doen! En dan te bedenken dat er nog veel meer van zulke verhalen komen :) Ik kijk alweer uit naar de volgende!
    Enne.. jullie paasweekend ziet er ook goed uit! Lekker bijkomen en leuke dingen doen, ik ben benieuwd wat voor verhalen je de volgende keer weer hebt te vertellen!

    Hele fijne dagen Steef, geniet er maar lekker van!
    Groetjes aan Kim en hopelijk tot snel op skype/mail/whatsapp of noem het op ;)

    Knuffel xx Mar

  • 06 April 2012 - 15:29

    Rianne:

    Zoo leuk om je verhaal te lezen..
    Jullie maken een hoop gave dingen mee! Ik ben wel weer benieuwd naar jullie volgende verhalen!

    Have fun!
    xx

  • 07 April 2012 - 10:09

    Oma Br:

    Erg interessant geniet er maar van en help veel mensen.
    Ik lees met plezier je stukjes. lieve groeten van oma.

  • 07 April 2012 - 10:49

    Ansje En Nkosi:

    Heey African Lady

    Groetjes uit het niet zo zonnige en warme Nederland. Zo te lezen heb je het prima naar je zin!
    Super leuk om je verhaal te lezen! We denken aan je en zijn stiekem ook een beetje jaloers ;)

    Dikke kus

  • 08 April 2012 - 09:23

    Ilse:

    Steef!!

    Wat leuk die afwisseling zeg!! Lekker high-tea-en, fietsen, verzorgen, genieten! Super! Ook errrrg leuk om te horen dat je als Juffie bezig bent daar! Mocht je je nog om willen scholen bij thuiskomst, ik weet nog wel een leuke stageplek voor je ;) =p
    Echt bizar hoeveel verantwoordelijkheid jullie daar hebben in de thuiszorg!! Inderdaad gelukkig dat jullie al aardig wat ervaring hebben. Wat moet dat moeilijk zijn voor degene zonder medische achtergrond!!
    Stoer van je dat je mais geplukt heb tussen al die vieze spinnen, sprinkhanen etc. Volgende keer als we op vakantie gaan met de meiden weten we wie we kunnen roepen om een enge spin, kever of duizendpoot weg te halen! ;)

    Geniet nog lekker daar steeffie!! Geweldig om je zo te volgen en af en toe te 'horen' in onze 'stefdeschatjes' !

    XXXXXXXXX

  • 08 April 2012 - 17:15

    Ina:

    Hi Steef, leuk om je verhaal te lezen. Geniet ervan daar en wij genieten een beetje mee door je blog.
    Liefs
    Ina

  • 08 April 2012 - 19:30

    Marleen:

    Ha Steef,

    Wat een leuke update! Hou ons maar vaak op de hoogte...je maakt zo te lezen genoeg mee.
    Net lekker geskyped met de fam?? Geniet ervan!

    Liefs Dick Marleen Roos en Lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Welkom allemaal op mijn waarbenjij.nu, Over een kleine twee weken vertrek ik richting afrika voor 2,5 maand. Dit doe ik niet alleen maar samen met kimberly (kimberlyboone.waarbenjij.nu)! We zijn allebei net afgestudeerd als HBO-Verpleegkundige en gaan de eerste paar weken van onze reis vrijwilligerswerk doen met Activity International. 's ochtends doen wij een medische project en 's middags een community project. Na 5 weken vertrekken wij richting Kaapstad om daar een week bij te komen en lekker te relaxen vervolgens gaat onze reis verder met een Safari van Kaapstad naar Johannesburg dit gaat via Namibie,Botswana en Zimbabwe. Hierna vliegen we via Dubai naar Amsterdam, In dubai verblijven wij ook nog 3 dagen. Gedurende onze reis zal ik reisverhalen plaatsen met wat ik allemaal mee maak :) Veel Leesplezier! Liefs

Actief sinds 14 Maart 2012
Verslag gelezen: 2108
Totaal aantal bezoekers 21193

Voorgaande reizen:

28 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Afrika!

Landen bezocht: