The 'Kick off' of Jungling!!! - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Stephanie Moerman - WaarBenJij.nu The 'Kick off' of Jungling!!! - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Stephanie Moerman - WaarBenJij.nu

The 'Kick off' of Jungling!!!

Door: stephanieafrika

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

22 Mei 2012 | Namibië, Swakopmund

Zaterdag 12-05-2012 was de start van de safari om 13.00 in de drifters lodge in cape town, de dag hiervoor waren wij hier al beland dus we hadden zaterdagochtend nog even om uit te rusten!! Om 13.00 ontmoette we onze guide, tinyiko en de 5 andere meiden. We hebben dus een groep van 8, niet erg groot maar dat heeft ook wel weer z'n voordelen ; in de truck bijvoorbeeld, meer ruimte!!! 4 meiden komen uit noorwegen en 1 uit ijsland! Na wat info van tinyiko gingen we op weg in de truck, de truck is trouwens echt geweldig, veel ramen, goede stoelen, een ingebouwde keuken, een tank waar 900 liter benzine in kan, kluisjes voor je backpacks en spullen, wel ideaal dus voor als je ongeveer 6600 km gaat rijden!!!! Maar goed we gingen vandaag dus allereerst naar wijnboerderij 'Stellenbosch', ik vond het net frankrijk lijken met al de wijngaarden, het proeven van de wijn en het eten van verschillende soorten kazen (feta, Camembert, Brie, Blauwe kaas etc). Het was gelijk erg gezellig met alle meiden en goed om elkaar onder het genot van een wijntje een beetje te leren kennen;). Hierna zijn we nog naar een monument gereden en savonds zijn we uiteten geweest in waterfront. Op zondag vroeg uit de veren voor het beklimmen van de 'Table mountain', met genoeg water bij ons en een vestje tegen de kou, gingen we op pad. Tinyiko kon in eerste instantie geen parkeerplek vinden voor de grote truck dus zette hij ons af en zei waar we moesten startte met de klim! Wij dachten die zien we pas weer boven die neemt lekker de kabelbaan maar na al een uur geklommen te hebben kwam hij dan opeens tevooorschijn! We begonnen trouwens om 9.30 en waren om 11.15 boven,het was echt een helse klim,maar het uitzicht is echt geweldig de hele tijd en het geeft ook echt wel een vette kick als je eenmaal op de top bent!
Na de nodige foto's weer naar beneden gegaan, dit keer met de kabelbaan, en weer terug de truck in om richting 'Cape point' te rijden. Onderweg hierheen nog van wat mooie uitzichtpunten genoten onder andere op Chapmams peak waar je een goed uitzicht had op hout bay! Uiteindelijk aangekomen bij 'cape of good hope' of ' kaap de goeie hoop'. Het was helaas niet echt goed weer maar toch leuk om op het meest zuidelijke puntje te hebben gestaan!! Toen richting Simons town gereden waar we lieve pinguïns zagen!
Maandag was het dan zover we gingen Kaapstad verlaten, na een laatste blik op de stad vanaf 'Blaauwberg' beach, wat overigens echt schitterend was, vertrokken we voor een rit van 700km!!! Ik verbaasde me over de goede staat van de wegen en genoot van de oneindig mooie landschappen. Ook hebben Kim en ik onderweg geproefd van het heerlijke safarileven want na ongeveer 3 uur/3,5 uur gereden te hebben zonder een dorpje/stadje tegen te komen hebben we toch maar even aan Tinyiko gevraagd of die wilde stoppen voor een 'pee pee stop'!! Waarop hij heel aardig antwoordde 'de bush bush is all yours!!!' Yeahh!!
Eind van de middag aangekomen in 'hondeklipbaai' waar we verwelkomt werden in ' de honnehok' hier kregen we een kennel toegewezen, wat een erg mooi kamertje was met toilet en douche. Dit was dus nog wel even heel lekker!!! Dinsdag vervolgde we onze weg richting Namibie, na het nodige papierwerk bij de grens kwamen we rond een uur of 2 aan bij een mooi park aan de 'Orange river'. Hier mochten we onze spullen gaan pakken voor de kanotocht van 1,5dag. Michael was onze 'kanoguide' en Tinyiko ging ook gewoon mee! Na een half uur in de Kano kwamen we bij een rots van ongeveer 5/6meter, de guides; durven jullie daar af te springen meiden? Natuurlijk!!! Haha maar eenmaal boven kneep ik hem toch wel even, maar goed verstand op nul en gaan!! Na ongeveer 10km was het mooi voor vandaag en gingen we een mooie slaapplek zoeken in de buitenlucht, na wat warme kleren aangedaan te hebben gingen we lekker eten rond het kampvuur; spaghetti bolognaise met salade, dit was al echt super lekker en toen kwamen Michael en tinyiko ook nog is met een dessert; geflambeerde banaan( banaan, chocolade,rum en vanillavla) echt dit was echt verrukkelijk haha en dat op een eilandje in de orange river!! Hierna een paar drankspelletjes gedaan, die echt geweldig waren ( die zal ik wel even introduceren als ik terug ben!! ;)) en toen onze heerlijke slaapzak opgezocht en van de mooie sterrenhemel genoten met hier en daar een dierengeluidje!! Na een koude nacht de volgende dag weer heerlijk verder wezen kanoën, Kim en ik waren echt 2 natuurtalentjes, het ging echt goed en zelfs in de stroomversnellingen bleven we overeind, af en toe dachten we wel 'oh shittttt' als we recht voor ons een steen zagen verschijnen maar het was echt lekker om op het water te zijn en ook om weer van de stilte en het mooie uitzicht te genieten! Na een tocht van ongeveer 33km gingen we met een bus terug naar het kamp waar we waren begonnen. Hier lekker bijgekomen, onze tent opgezet en een wasje gedraaid voor 5 rand(50 cent!!) daar kan je het niet voor laten;)! De tent was trouwens ook zo opgezet, binnen 10 minuten staat die en hij is lekker ruim! Na een kort nachtje mochten we om 5uur alweer opstaan om onze spullen in te laden, de tent af te tuigen(in het donker!) en te ontbijten waarna we om 6 uur vertrokken richting 'fish river canyon' ( it is the second largest of it's kind!!) na een 'amazing view' (denk aan de grand canyon, alleen dan iets kleiner dus) reden we verder naar 'The drifters desert camp' dit was een erg basic kamp met een wel beschut toilet en douche maar als je op de wc zat en je keek naar boven zag je gewoon de sterrenhemel! Hier was het trouwens onze beurt om te koken samen met tinyiko, we hebben rijst met beef stroganoff en salade gemaakt! Je hebt elke dag een soort taak dus, we hebben 3 teams en de ene dag help je met koken, dan doe je de afwas of mag je de truck schoonmaken! 'S avonds lekker rond het kampvuur gezeten en geluisterd naar tinyiko die van alles vertelde over de 'apartheid' in Afrika! Echt respect voor hem trouwens wat die allemaal doet; koken,rijden,eerste hulp verlenen, van alles vertellen over heel afrika, de klusjesman uithangen en hij doet het met zoooveel enthousiasme en energie, echt mooi om te zien!
Op vrijdag 's ochtends een game walk gedaan en 's avonds een game drive, we zagen hierbij van alles; kudu's, springbokken, the african wild cat, art wolven, gemsbokken, austrichs en rabbits!! Heel gaaf om te zien en het landschap waar we in reden deed ons echt een beetje denken aan de 'lion king'!!! Na weer een leuk avondje bij het kampvuur met wat ratten op bezoek de volgende dag doorgereden naar de desert! Allereerst kwamen we aan bij 'dune 45' die we gingen beklimmen met z'n alle, de klim was al een hele ervaring maar nadat we hadden genoten van het mooie uitzicht gingen we van de duin afrennen!!! Dat was echt GAAF!!! Ik dacht echt je valt echt hardstikke snel maar dat was dus niet het geval!! Toen richting de Sossusvlei gereden waar we de 'death valley' en het 'lake van sossusvlei' bezochten. Heel apart dat er midden in de woestijn opeens een meer is terwijl het nu al echt super warm was, laat staan in de zomer dus! Vervolgens zijn we dus ook nog naar 'sesriem canyon' gereden, waar we naar beneden liepen en al snel omringd werden door hoge rotsen/bergen! Toen snel doorgereden naar solitaire waar ons kamp was, tinyiko had al lovende woorden gesproken over het zwembad, dus eenmaal aangekomen lagen we daar dus ook snel in, heerlijk om even bij te komen na toch wel een actief dagje!
Na een zeer koude nacht in de tent eerst richting 'walvis bay' gereden waar we wat mooie kiekjes maakte van het geweldige strand, hierna doorgereden naar Swakopmund waar de 'drifters Swakopmund lodge' zich bevond. Na wat uitleg van alle activiteiten die we hier konden doen, onze spullen in de kamer te hebben gestald en van de lunch te hebben genoten zijn Kim en ik lekker naar het strand gegaan, hier even lekker gelegen en vervolgens even langs de boulevard van Swakopmund gelopen, toch verbazen Kim en ik ons over hoe alles er hier uit ziet in vergelijking met livingstone, we merken dat dat zoveel armer is!!!
Savonds lekker gegeten bij Kucki's waar ik 'kingklip fish' op heb, was erg lekker een aanrader van tinyiko :).
Savonds nog lekker een drankje gedronken bij de bar van de drifters lodge en daarna lekker slapen in een warm bedje om fit te zijn voor 'THE BIG DAY!!!! Want vandaag gaan we quadrijden!!! Samen met Kim en een guide, heb ik 1,5uur quad gereden in de desert van Namibië!! Het gaf echt weer zo'n kick en ik voelde me echt stoer op dat ding!! Op t begin was het nog een beetje onwennig maar al snel crosste we aardig hard door de duinen!! Af en toe stopte we even om wat mooie foto's te schieten of om even wat water te drinken maar dit was dus al heeeel gaaf en dan 'last but not least' ben ik vanmiddag wezen SKYDIVEN!!!!!!!!!! Oh my gosh wat scheet ik in m'n broek van te voren ik had nooit maar dan ook nooit gedacht dat ik dit zou gaan doen, maar heel de groep ging dus ik dacht, ik ga het gewoon doen!!! Ennnnn I DID IT, Waaaaaa, het was zoo zoo zoo gaaf!!!!!!!!!!!! Ik heb er gewoon een traantje om moeten laten. Het gevoel dat je hebt is gewoon bijna niet te beschrijven dat moet je gewoon zelf ervaren!! En die gasten die dat als werk doen genieten ook zo erg van ons haha eerst heel zenuwachtig en dan helemaal vol adrenaline en blijheid!!! In de Avond hebben we met alle meiden even flink gedanst in de club!!
En vandaag gaan we weer verder richting Etosha National Park!!

Lieve allemaal, ik geniet nog even goed hier, ik hoop dat het weer beter is nu in Nederland zodat jullie daar in jullie vrije uurtjes van kunnen genieten!

Tot snel,
xxxxx veel liefs vanuit Swakopmund!

• 22 Mei 2012 - 08:36

Ier:

Steeffie,
    Wat een heerlijk verhaal weer! Ik zit het weer stiekem op mn werk te lezen en bij het zien van de foto's krijg ik echt de kriebels, wat super mooi zeg!! En die Skydive, haha WAAGHAALS!!
    Dikke kus uit Maassluis voor jou! En ga je missen met kamp!! xxxxxxxxx

• 22 Mei 2012 - 10:03

Joëlle:

Woooow kickkkk!! Je hebt gewoon geskydived!!! Ik ben heeel benieuwd naar de video haha
    En wat n kicke dingen heb je verder ook alweer gedaan in n paar dagen, zo gaaf!! En volgens mij zorgt die Tinyiko wel voor n gezellig sfeertje:)
    Gelukkig zit ik hier nu ook lekker in t zonnetje in m'n pauze en tis echt superwarm;)
    Veel plezier in t etosha np en met dieren spotten!!
    Dikke kusss!!!

• 22 Mei 2012 - 17:55

Lisa:

Hee Steef!

Wat een super gave verhalen en lange maar dat is juist gaaf om te lezen! Helaas daardoor geen tijd gehad om eerder te reageren. Ik kijk alweer uit naar je volgende verhalen! De tijd gaat echt snel! Voor je het weet ben je weer terug! Geniet er nog van! xxx Lisa (en Jeff)

• 22 Mei 2012 - 20:52

Mirjam:

Wauww!! Zo cool allemaal! Ook je foto's zijn weer erg mooi!
    Op je mail een langere reactie:)!!

xx

• 22 Mei 2012 - 21:52

Daddy Paul:

Super verslag Steef. Nooit verwacht, dat jij zou durven skydiven!Ben trots opje!!!