Second week Safari!! - Reisverslag uit Maun, Botswana van Stephanie Moerman - WaarBenJij.nu Second week Safari!! - Reisverslag uit Maun, Botswana van Stephanie Moerman - WaarBenJij.nu

Second week Safari!!

Door: stephanieafrika

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

29 Mei 2012 | Botswana, Maun

Lieve allemaal!!

Alweer de 2e week van de safari voorbij, het is ongelofelijk hoe snel de tijd kan gaan maar ik maak ook zoveel geweldige/bijzondere dingen mee, elke dag weer en daar ben ik echt heel dankbaar voor!! Ook waardeer ik mijn eigen bedje, douche en toilet veeel meer want deze week was het af en toe echt hard survivallen!!!

Na de geweldige adrenalinekick van maandag kregen we dinsdagochtend vroeg de boze baas van de drifters lodge op ons dak, nja vooral Tinyiko, omdat we volgens haar te luidruchtig waren geweest allemaal, wat echt serieus heel erg mee viel maar goed het was dus vrij heftig wakker worden!!! Hierna onze weg vervolgd richting Brandberg, waarbij we onderweg eerst stopte bij de 'skeleton coast' waar de 'seal colony' zich bevondt, en dat ze zich hier bevonden dat hebben we geweten; ik denk dat het er wel 1000 tot 2000 waren, en stinken dat ze deden!!!! Ook maakte ze een soort schaapachtig geluid, erg lachwekkend!! Toen naar de rand van de Brandberg gereden waar we een mooie wandeling deden naar de beroemde 'white lady', dit is een rotstekening van eeuwen geleden! Hierna ons tentje weer neergeknald en nog even lekker rond het kampvuur gegeten!
Woensdag en donderdag van het Etosha National Park genoten waarbij we met verschillende game drives/walks en bij de 'waterhole' (drinkplaats vd dieren) de volgende wilde dieren tegenkwamen: olifanten, giraffen, springbokken, gemsbokken,zebras,gnoes, oryxen, impala's, hyena's, cheetahs, 4 Rhino's en 2 leeuwen!!! De rhino's en leeuwen zagen we echt van heel dichtbij, echt gaaf en de teller staat dus nu op 3 van de 5 van 'The Big 5!!' nu nog op jacht naar buffalo's en luipaarden!! Bij de parken in Etosha (Okaukuajo en Nakotomi) ook genoten van de geweldige zwembaden trouwens want die lange dagen gaan je echt niet in de koude kleren zitten!! Vaak gaan we namelijk rond 6/7uur weg en kom je rond 6en weer aan bij een kamp, we worden lekker beziggehouden dus!!
Vrijdag was een beetje onze pechdag voordat we vertrokken brak er een raam van de truck, waarbij we dus gelijk vertraging op liepen aangezien al het glas opgeruimd moest worden en er een noodraam ( lees: karton+duc tape) ingezet moest worden, vervolgens was er een dop van een waterfles van 5 liter afgeschoten en hadden we in de truck een lekkere verfrissende douche en toen lag ook nog eens de yoghurt door heel de koelkast heen! Verder erg lang gereden, uiteindelijk aangekomen in Caprivi waar we onze tent opzetten langs de Okavango River!Savonds onder het genot van een wijntje met Kim en Tinyiko een heerlijke maaltijd gekookt, echt het eten is nog steeds erg lekker en ik vind het erg leuk om te koken en nieuwe recepten te leren kennen, ben benieuwd of ze nog steeds zo lekker smaken als ik ze thuis maak maar dat zullen we dan wel zien!!
In de avond een drankje gedaan bij de 'Bush bar' aangezien het onze laatste avond in Namibië was, waar Kim, Svana,Karin en ik ook weer een ervaring rijker werden we kregen namelijk een shotje aangeboden van een Nederlands meisje(!) en nadat we die hadden gedronken kwamen we er dus achter dat er maar liefst 96% alcohol in zat!!!
De volgende dag kwamen we aan in Botswana!!!!! Waarna we de truck voor 2 dagen gingen verlaten om in de bush bush van de 'Okanvango Delta' te gaan overnachten!! Hier begon het echte jungle leven, na eerst een tocht met een soort speedboot, onze weg vervolgd met een andere truck waarbij we aankwamen bij ons laatste transport: de mekoro, een van hout gemaakt bootje wat lijkt op een kano die wordt voortgeduwd door een man met een lange, houten stok haha!! Van te voren werden we al gewaarschuwd voor spinnen en kikkers omdat we door veel lange grassprieten heen vaarde, nou die spinnen hebben Kim en ik gezien en gevoeld, echt vreselijk want je kan dus nergens heen in dat bootje en je mag ook niet teveel bewegen aangezien je dan al snel om kan gaan en in deze rivier/delta leven dus Hippo's en krokodillen! Kim en ik waren dus blij toen we eenmaal bij het kamp aankwamen, gelegen op een eiland in deze delta! We kregen instructies over het gebruik van het toilet en de douche, het toilet was een gegraven gat waarbij je als je je behoefte had gedaan een schep zand erover heen gooide en de douche was een zak gehangen aan een boom, en als je warm water wilde moest je dit dus eerst koken in de grote theepot waarna je het in de zak deponeerde en 'lekker' kon gaan douchen haha hoe basic wil je het hebben!?
De boom waaronder het kamp zich bevind is de Amarulaboom, het fruit hiervan vinden vooral olifanten erg lekker en dat hebben we geweten na een kort boottochtje aan het eind van de middag waaronder we de sunset, en een paar krokodillen en hippo's zagen kwamen we terug bij het kamp en we hadden dus gelijk visite; 'franklin' de olifant!! Echt gewoon nog geen 5 meter van ons vandaan was deze wilde olifant aan het genieten van het lekkere fruit. En wij zaten bij het kampvuur en mochten geen onverwachte bewegingen maken, niet schijnen met ons licht en niet te luid praten, best spannend dus!! Snachts dan ook niet echt geweldig geslapen vanwege geluiden van Hippo's, hyena's, baboons en olifanten, ze klinken allemaal super dichtbij maar volgens de gidsen hier in het kamp komen ze beslist niet in je tent omdat ze je van ver kunnen horen ademhalen! Wel moet je als je naar de wc moest snachts met z'n 2en lopen! Zondagochtend aan onze game walk begonnen waarbij we dus het eiland gingen verkennen en af en toe door het water liepen naar een ander eiland. We werden geïnstrueerd om in een lijn achter elkaar te blijven lopen, goed om ons heen te blijven kijken en vooral als iets heel dichtbij kwam niet te gaan rennen of schreeuwen. Tijdens onze tocht uiteindelijk niet veel spannende dieren gezien alleen een wildhog( Timo van de Lion King!) en veel gehoord en gezien over de verschillende voetafdrukken en stront die we tegenkwamen; je kan namelijk aan de ontlasting van de olifant zien of het een mannetje of een vrouwtje is, het mannetje loopt tijdens zijn behoefte en dan ligt het dus verspreid en het vrouwtje blijft netjes staan, dit ligt dus op 1 hoop!! En zo leren we elke dag weer wat nieuws ;)!
In de middag de 'bush shower' uitgeprobeerd samen met Kim, we hebben in ons bikini wat water over elkaar heen gesplasht en voelde ons hierna een soort van schoner! Ik ben hierna samen met Tinyiko en Karin de Amarula's gaan verzamelen en gaan uitpersen voor onze Amarulajuice ( Tinyiko heeft dit recept van zijn moeder!). Na alle sap er hebben uitgeperst ging er water bij en moet deze juice een dag of 2 in de koelkast, we moeten dus nog even geduld hebben hoe het smaakt! Eind van de middag nog een korte wandeling gemaakt waar we weer konden genieten van een erg mooie sunset( je wil niet weten hoeveel foto's ik inmiddels heb daarvan, maar het blijft mooi!). Teruggekomen bij het kamp hadden we bezoek van wat apen, baboons en weer onze vriend 'Franklin' wat weer voor de nodige spannende momenten leiden... Opgeven moment zat ik op het geweldige toilet met 3 apen om me heen haha!!! En Franklin kwam weer veel te dichtbij waarschijnlijk doordat hij de juice rook die we smiddags hadden gemaakt, de gidsen moesten opgeven moment dus wel ingrijpen door te klappen en te gaan roepen om hem weg te jagen en wij als 7 meiden scheten ongeveer in ons broek van angst!! Hierna genoten van een echte traditionele afrikaanse dansact waarbij we natuurlijk zelf ook werden uitgenodigd om mee te doen, was erg gaaf, lekker shaken met je kont!! Toen lekker gaan slapen. Na het dierengeluidenspel snachts ( ik ben niet op kamp dus speel ik het hier maar!!) vertrokken we de volgende ochtend weer in onze mekoro, truck en speedboot richting onze eigen truck, waarna we verder reden naar Maun. Hier kwamen we rond 17.00 aan in de drifters maun camp, waar we van een heerlijk driegangendiner hebben genoten ( soep- rijst, salade en beef stroganoff- en dessert Appeltaart met warme vanillesaus, mmmmm!!!

Vandaag verder richting Nata en richting het Chobe National park, schijnt een van de beste parken te zijn en daarna richting de Victoria Falls in Zimbabwe dit keer!!!!

Heb trouwens gehoord dat het in Nederland nu ook heerlijk weer is, hoop dat jullie daar ook lekker van hebben genoten of nog steeds van genieten, ik geniet hier in ieder geval nog 1,5 week even heel hardd van de lekkere temperatuur, de mooie landschappen en het geweldige wild!!!!

Veeel liefs vanuit Maun, Botswana!! Xxx

  • 29 Mei 2012 - 10:37

    Ann:

    Super om alles te lezen schat!! Ik ben zo benieuwd naar al je foto's :-D
    Ik heb hier alleen niet heel veel van de zon kunnen genieten, heb van t weekend dienst gehad,
    En heb nu weekend en begint het vandaag natuurlijk te regenen. Maja verschil moet er zijn :-P

    Geniet nog van alles wat je mee gaat maken en mee gemaakt hebt mopp!!

    Miss youu!! Xx

  • 29 Mei 2012 - 13:58

    Marleen:

    Lieve, stoere Steef!

    Wat een geweldig verhaal!! Ik ben helemaal onder de indruk van wat je schrijft en allemaal meemaakt!!
    Je maakt echt gave en bizarre dingen mee zeg!
    Ik vind het superleuk om je op deze manier te kunnen volgen en geniet echt van je verhalen! Heel leuk dat t voor mij ook allemaal herkenbaar is, ik zie dan helemaal voor je hoe je daar zit in die mekoro of op die campsite, kick!!

    De tijd gaat snel zeg, als ik in mn agenda kijk kan ik haast niet geloven dat je over 1,5 week weer terug komt! Natuurlijk een heerlijk idee want ik kan niet wachten om je weer te zien, je verhalen te horen en je fotos te bewonderen.. maar daar denken we nog maar even moet aan, jij gaat namelijk nog even KEIHARD genieten daar!!
    Nu eerst op naar Chobe (gaaaaaf) en de vic falls, die ongetwijfeld van deze kant ook weer net zo indrukwekkend zullen zijn!).. Ook Zimbabwe is fantastisch dus er staat je nog heel veel moois te wachten!!
    Ik wens je nog heeeeeel veel plezier! Geniet zo hard je kan van alles wat je nog gaat zien, doen en meemaken!!!

    Een hele dikke kus vanuit Maassluis, ik mis je!
    Kus Marleen

  • 29 Mei 2012 - 17:39

    Joëlle:

    Aaaahhh jeetje steef, hoe gaaf is dit allemaal weer!!
    T lijkt me zo bizar om al die dieren zo dichtbij te zien, die je normaal achter n hek in de dierentuin ziet!! Ik zou ect al tien keer in m'n broek hebben gescheten;) vooral met die spinnen en krokodillen, ooohh my god haha als ik er aan denk word ik al gek!
    Nou nog even op zoek naar de laatste 2 Biggies en dan kan je lekker gaan shoppen in Dubai hahah
    Sis geniet er nog even heeeel goed van, voor je t weet zit je weer met ons opgescheept;)
    Hele dikke kuss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Welkom allemaal op mijn waarbenjij.nu, Over een kleine twee weken vertrek ik richting afrika voor 2,5 maand. Dit doe ik niet alleen maar samen met kimberly (kimberlyboone.waarbenjij.nu)! We zijn allebei net afgestudeerd als HBO-Verpleegkundige en gaan de eerste paar weken van onze reis vrijwilligerswerk doen met Activity International. 's ochtends doen wij een medische project en 's middags een community project. Na 5 weken vertrekken wij richting Kaapstad om daar een week bij te komen en lekker te relaxen vervolgens gaat onze reis verder met een Safari van Kaapstad naar Johannesburg dit gaat via Namibie,Botswana en Zimbabwe. Hierna vliegen we via Dubai naar Amsterdam, In dubai verblijven wij ook nog 3 dagen. Gedurende onze reis zal ik reisverhalen plaatsen met wat ik allemaal mee maak :) Veel Leesplezier! Liefs

Actief sinds 14 Maart 2012
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 21200

Voorgaande reizen:

28 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Afrika!

Landen bezocht: