Goodbye Beautiful Africa!!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Stephanie Moerman - WaarBenJij.nu Goodbye Beautiful Africa!!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Stephanie Moerman - WaarBenJij.nu

Goodbye Beautiful Africa!!!

Door: stephanieafrika

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

05 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Heee people!!!! 

Helaas is dit echt mijn laatste blog vanuit het mooie Africa, erg raar om al deze mooie landen achter me te laten na bijna 10 weken hier geweest te zijn maar ik kan echt terugkijken op een Geweldige tijd hier met heel veel gave en leerzame ervaringen!!! 

'The last week of the safari'
Dinsdag zijn we verder gereden naar Nata, onderweg kregen we nog een leuke verassing: voetinspectie, dit is om verschillende ziektes tegen te gaan... We moesten hierbij met al onze schoenen door een soort water stappen en daarna was het oke, ik moest hier wel een beetje om lachen hoor, er zijn nog zoveel dingen die dan volgens mijn logica gereinigd moeten worden... Eenmaal aangekomen in de 'oasis-like camp of Nata' onze Amarulajuice dan eindelijk geproefd, ik kan niet goed omschrijven wat de smaak was maar ik denk beetje zoet/ bitter door elkaar, wel oke en met liefde gemaakt natuurlijk ;)!! Woensdag mochten we om 4.30 onze slaapzak uit om om 5.00 richting het Chobe National Park te rijden. Om 9.15 startte we hier onze game drive, Kim en ik waren erg benieuwd aangezien de meeste vrijwilligers in Zambia naar Chobe waren geweest en ons hadden verteld hoe gaaf het was!! Tijdens ons drive van 3 uur zagen we buffalo's (4/5)!!! En Zazu( de vogel vd lion king), olifanten, giraffes, nijlpaarden, bavianen, wilde zwijnen en krokodillen!!  Na dit doorgereden naar Zimbabwe, na alle papieren en visa's weer te hebben gedaan kwamen we al gauw aan bij de drifters Victoria Falls lodge! Hier werden we getrakteerd op een heerlijke 'braai' en traditionele afrikaanse dans!!! Op donderdag wezen Raften op de Zambezi River!!!! Hier hadden Kim en ik al lang naar uitgekeken!! Samen met Anna en Camilla sochtends weer vroeg uit de veren, na informatie/ waarschuwingspraatje ( over dat er wel krokodillen en hippo's kunnen zijn in rustig water vooral) waren we lekker vol adrenaline om te gaan, we kregen een helm, reddingsvest en peddel en moesten eerst een hele steile weg naar beneden afleggen, hierna even geoefend met de groep uit de boot en toen echt begonnen aan de rapids (15 t/m 22!! Een rapid staat voor een stroomversnelling). De eerste 2 rapids waren erg gaaf maar heel hoge golven al gelijk dus wij dachten dat beloofd wat maar dit waren uiteindelijk de hoogste van heel de trip, onderweg ook nog een keer met z'n alle eruit gejumpt en tijdens de rapid aan de boot vastgehouden, erg genoten weer van deze activiteit!!!! In de middag wezen kijken bij de meiden die de'Gorge swing' gingen doen(Kim, Anne en Camilla!). De 'gorge swing' is een vrije val van ongeveer 70/75m en hierna swing je dus heen en weer, dit was vlakbij de Vic Falls!! Ik was blij dat ik alleen hoefde te kijken, de meiden hadden nml aardig wat angst, je moet hierbij zelf de sprong maken ipv bij skydiven dat je samen met iemand ben!! Hierna lekker een Savanna dry( cider) gedronken met alle meiden om te proosten!! In de avond lekker pizza besteld en hierna naar 2 barretjes gegaan ( shoestrings en hunters!), was erg gezellig want hier ontmoette we ook  een aantal andere safarigroepen!!
Na een korte nacht ( we wisten niet meer waar onze lodge was en hebben ongeveer 1-1,5 uur rondgereden! :)) op vrijdag ochtend de Victoria Falls bezocht aan de Zimbabwe kant!! Ik vond het gaaf om de falls weer even te zien, ik kan alleen niet zeggen welke kant ik nou echt mooier vond...allebei de kanten hebben wel wat speciaals!!! Hierna weer 200km afgelegd waar we aan kwamen bij de Hwanga Safari Lodge, op deze campsite prachtig uitzicht op de waterhole waar heel veel olifanten waren!! Om 15.00 gestart met de game drive waarbij we na 5 min al allemaal het angstzweet op onze rug hadden staan!!! Er kwam namelijk een olifant zooo ontzettend dichtbij de open truck, ik denk 1-1,5meter!! Kim heeft er een filmpje van gemaakt zonder inzoomen ;).. Na dit overleefd te hebben nog heel veeel andere olifanten gezien denk wel 60!! En giraffes, baboons met kleine baby's, kudu's, warthogs en weer een Leeuw!!! Dit keer een man met geweldige manen, erg kick!!! Na de game drive stond ons eten al klaar en hierna zijn Kim en ik lekker in ons tentje gaan liggen!! Zaterdag doorgereden naar 'Bulawayo' dit is de 'second largest city from Zimbabwe' hier even wat rondgekeken en wat boodschapjes gedaan en toen naar onze campsite gereden waar we om 14.00 werden opgepikt voor onze rhino drive/ walk!! Onze guide was erg geconcentreerd en zocht naar rhino shit en voetafdrukkingen, als die dacht dat de rhino(s) niet zo lang geleden gepasseerd was maakte we lopend een rondje en moesten we heel stil zijn!! Uiteindelijk na 3,5uur nergens een rhino te bekennen, dus reden we terug richting de ingang van het national park en je raad het al, we hadden de hoop al opgegeven en toen kwam die tevoorschijn; de black rhino!! We waren zo blij he haha!! Zondag alweer de grens over gestoken bij zuid- afrika en onze tent voor de laatste keer opgezet bij 'machete' in de 'limpopo valley' hier de bushman paintings bezocht en hierna een leuke work-out gedaan met 6 meiden haha!! Het was een erg gezellige laatste avond bij het kampvuur en van de laatste nacht in de tent hebben Kim en ik natuurlijk ook heeel erg genoten!! Maandag was eigenlijk alleen maar rijden richting Jo'burg naar de drifters lodge waar we rond 16.00 aankwamen!! Hier afscheid moeten nemen van Tinyiko wat wel heel raar was na 24 dagen!! Echt een geweldige tijd met hem en de meiden gehad en zoveel kicke dingen gedaan!!! Savonds nog met de meiden lekker gegeten en gekletst totdat we echt afscheid moesten nemen, 3 van de meiden vertrokken richting zuid-America en 2 richting Tanzania en wij dus naar Dubai!! 

Vanavond vliegen we om 22.00 met Emirates een 8 uur durende vlucht waarbij we sochtends aankomen in wss 40 graden, niet verkeerd de laatste 3 daagjes!!!

Goodbye Beautiful Africa!!!
Maarrrr gelukkig is het nog niet het einde van onze trip, we mogen nog even een paar dagen genieten van onze laatste bestemming; Dubai!!!! Here we come!!!!

Bedankt voor alle lieve en leuke reacties op mijn vorige blog weer!!!! Mis jullie!!!

Veel liefs vanuit Jo'burg!!! XX

  • 05 Juni 2012 - 10:45

    Marjolein V D:

    Super gaaf allemaal Steef! Je moet een heel bijzondere en leuke tijd daar hebben gehad! Zelfs verloofd begreep ik toen ik terug kwam uit China.. Wat een verrassing! Van harte!

    Geniet van je laatste dagen in Dubai!

  • 05 Juni 2012 - 11:59

    Ier:

    Lieve Steef,
    Je laatste blog! Dat is een raar gevoel hè? Maar je sluit je reis op deze manier wel echt lekker af. Eerst afscheid van Afrika en dan nog een paar mooie dagen in Dubai. Ga er van genieten! Ben wel blij dat je er van het weekend weer bent hoor.

    GAAN WE GEWOON FEESTEN AS ZATERDAG!! Ennn lekker voetbal kijken met n hapje eten. Hoe gek is dat!! haha tot héél snel lieverd!!! xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Welkom allemaal op mijn waarbenjij.nu, Over een kleine twee weken vertrek ik richting afrika voor 2,5 maand. Dit doe ik niet alleen maar samen met kimberly (kimberlyboone.waarbenjij.nu)! We zijn allebei net afgestudeerd als HBO-Verpleegkundige en gaan de eerste paar weken van onze reis vrijwilligerswerk doen met Activity International. 's ochtends doen wij een medische project en 's middags een community project. Na 5 weken vertrekken wij richting Kaapstad om daar een week bij te komen en lekker te relaxen vervolgens gaat onze reis verder met een Safari van Kaapstad naar Johannesburg dit gaat via Namibie,Botswana en Zimbabwe. Hierna vliegen we via Dubai naar Amsterdam, In dubai verblijven wij ook nog 3 dagen. Gedurende onze reis zal ik reisverhalen plaatsen met wat ik allemaal mee maak :) Veel Leesplezier! Liefs

Actief sinds 14 Maart 2012
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 21202

Voorgaande reizen:

28 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Afrika!

Landen bezocht: