KAAPSTAD!!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Stephanie Moerman - WaarBenJij.nu KAAPSTAD!!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Stephanie Moerman - WaarBenJij.nu

KAAPSTAD!!!!

Door: stephanieafrika

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

11 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een geweldige laatste avond in Zambia, waren we zaterdagochtend iets brakker dan we ons hadden voorgenomen!! Na dat Kim al had gedoucht dacht ik rond een uur of 9.30 ook te gaan douchen, helaas voor mij viel dus net hiervoor de stroom uit!! De afgelopen 5 weken is de stroom echt minimaal uitgevallen hier en als het uitviel was het voor 10 minuutjes dus ik dacht ik pak eerst even m'n backpack in en dan stap ik dus lekker even onder de douche, nou je raad het al we moesten om 11.30 weg en om 11.15 ging de stroom het dus weer doen, ik heb dus mooi niet kunnen douchen, gelukkig wel even kunnen opfrissen!! Na het afscheid wat best wel dubbel was (want ik ga de vrijwilligers en het werk echt wel missen maar ik heb ook nog een heel mooi avontuur voor me liggen) gingen we richting vliegveld voor de 1e vlucht van Livingstone naar Johannesburg, aan boord werden we allereerst even goed gecleand, de steward spoot met 1 of andere spray door heel het vliegtuig, waar voor het precies was weet ik eigenlijk nog niet maar we hebben er wel om gelachen! Bij Johannesburg aangekomen werden we er nog even uitgepikt en wilde die man wel even weten wat we in de travelbags hadden zitten en wat we kwamen doen in zuid-afrika, ik was hierbij echt een beetje bang dat we heel onze backpacks moesten uitladen, we hadden net die ochtend met bloed, zweet en tranen in staan pakken, maar gelukkig viel het mee en konden we inchecken voor de vlucht naar kaapstad. Tijdens het wachten op Jo-burg even de gegevens doorgenomen met Kim, van ons hostel en een aantal dingen besproken over wat we konden doen in de week kaapstad. Onze vlucht van Johannesburg naar kaapstad verliep weer soepeltjes en op het vliegveld aangekomen zochten we lekker een taxi voor naar ons hostel 'Carnival court' , ik was inmiddels aardig verrot in de bus naar het hostel en Kim had het nog over stappen, ik kon daar niet eens meer aan denken en het leek me geen goed plan om met zn 2en al ergens heen te gaan op onze eerste Avond!! Aangekomen bij het hostel checkte we in en kregen informatie over van alles, daarna mochten we 2 trappen omhoog met onze baggage naar kamer 25, eenmaal boven kon Kim het niet meer houden (dacht ik) en ging snel naar de wc op de gang ze zei ; gooi jij maar alvast de baggage in de kamer ik kom zo, ik kon alleen maar denken aan dat bed waar ik op kon ploffen dus deed ik de kamer open; het eerste wat ik toen dacht was ' ik zit verkeerd' ik zag namelijk licht en het rook aardig daar binnen, toen zag ik ook nog iemand staan in de kamer en toen ik dus beter keek was het RONALD die daar stond!!!!!! Ik dacht zo die malariapil doet goed z'n werk vandaag, ik stond echt aan de grond genageld en kon alleen maar zeggen/roepen 'wat doe jij nou hier?' en 'dit kan gewoon niet waar zijn' ( haha misschien zien jullie nu voor je hoe ik daar ongeveer stond? Trouwens ook hardstikke moe en niet gedoucht dus ) in ieder geval na flink gekroeld te hebben ging hij op zn knieen in een kamer vol met kaarsjes,rozenblaadjes,chocolaatjes en champagne, je wil niet weten hoe romantisch dit was!!! Dit had ik gewoon nooit durven dromen en ik ben er nog steeds als ik dit schrijf aardig perplex van!!! En nu ben ik dus verloofd met de geweldigste man op aarde die even voor zijn aanzoek 10000km vloog!!! Al snel ging de champagne open en kwamen dus ook Kim dr moeder, Danny en rachelle ( 2 vrienden van Kim) tevoorschijn!! Echt voor mij zo bizar he als je zoiets totaal niet verwacht! We besloten dat Kim bij hun ging slapen en ik bij ro en het hostel carnival court lieten we voor wat het was( wat trouwens maar beter was ook want wij hadden niet kamer 25 maar kamer 15, die er dus niet echt aantrekkelijk uitzag!) Samen met ro ging ik dus naar het hotel waar ik mij verbaasde over de luxe kamer die we hadden; een kingsize bed, een bad, schone handdoeken, echt zoooo lekker als je net 5 weken een kamer en bad kamer heb gedeeld met ongeveer 6 mensen!! En nu was ik gewoon met Ronald in kaapstad in zo'n heerlijke kamer, echt onwerkelijk hoor! Na opgefrist te zijn, zijn we met heel de groep nog lekker wat gaan drinken, wel moesten we even wennen aan de mensen en de stad, ook veel bedelaars die wat aan je kwamen vragen enz, maar het was een gezellige avond!!! De volgende morgen gewoon een ontbijt in het hotel wat dus echt van alles was ; Engels ontbijt, lekkere broodjes met kaas, ham, croissantjes en lekkere yoghurt met vruchtjes en cornflakes, echt dit was paradijs voor mij opeens! Na nog even wat gerelax te hebben zijn we met de groep richting de table mountain gegaan!! Wat een geweldige berg en wat een schitterend uitzicht vanaf boven, echt geweldig!! Verder die dag even ongezond gedaan bij de Mac Donalds en bij de Upperbloem gaan chillen( dit is de plek waar Kim+ aanhang verblijft), vanaf hun appartement heb je een super mooi uitzicht over de stad en de tafelberg, alleen ligt hun app dus ook op een heuvel waar door het een aardige klim is en zelfs voor taxi's soms aardig lastig is om ons omhoog te krijgen, wat best wel hilarisch was af en toe! Ons hotelletje daarentegen ligt in long street de straat met alle restaurantjes en barretjes wat dus wel als nadeel heeft dat je dit ook wel hoort snachts maar verder is het heel relax overal dichtbij! Maandag was de moeder van Kim jarig en mijn vader toevallig ook!! We hadden besloten om vandaag de bustour te doen, dit is zo'n hop on hop of bus die je in veel grote steden hebt, we zijn hierbij eerst naar de botanische tuinen 'kirstenbosch' geweest, hierna door naar de wijnboerderij 'groot constantia' waar we even goed hebben geproost op de verjaardag van Karin ( Kim dr moeder), ja zelfs Ronald en Danny deden mee met de wijn! Om de bus weer te halen moesten we opgeven moment het wijntje achterovergooie,waarna we erg gezellig werden in de bus:)!! De volgende stop was bij de ' world of birds' en de ' monkey jungle' veel verschillende vogels hier gezien en aapjes die heerlijk op je hoofd en armen gingen zitten en als je niet uitkeek in je tas gingen zitten, erg schattig wel hoor!! Vervolgens zijn we even heerlijk een tijdje op het dak van de bus gaan zitten waar bij we genoten van de schitterende uitzichten van houtbay, champs bay en nog veel meer, en toen kwam die in zicht het mooie stadion van het WK van 2 jaar geleden, echt wel gaaf om te zien, hierna nog even wat rondgekeken bij waterfront; heerlijke boulevard met winkeltjes en restaurantjes!! En toen richting hotel om nog even met de jarige te skypen om vervolgens opgetut en wel te gaan eten bij mama Afrika, we hadden er al veel over gehoord dus waren benieuwd. Vanavond was er ook live music en dans wat het ook aardig druk maakte we begonnen met een lekker krokodilvoorgerechtje om hierna over te stappen op de struisvogel en antilopen, smaakte goed en zelfs ro nam dit dus ;). Savonds nog een drankje gedaan met Karin en daarna met de jongelui gaan stappen bij de irish pub 'Dubliner' wat erg gezellig was! Dinsdag alweer redelijk vroeg uit de veren voor de boottour naar robbeneiland!! Was erg bijzonder veel gehoord van de gids over hoe het er allemaal aan toe ging daar en over Nelson Mandela natuurlijk die daar 27 jaar heeft vastgezeten. De gids die ons rondleidde door de gevangenis had trouwens zelf ook daar vastgezeten en vertelde dat hij dit werk alleen maar deed omdat die toch geld moest verdienen, leuk vond hij het dus niet, waar ik me wel iets bij kan voorstellen! Na robbeneiland zijn we nog even een winkelcentrum ingedoken waarbij we een goocheldoos kochten, die vent die het verkocht deed namelijk zo bizarre trucjes en hij had natuurlijk een goed verkooppraatje ' als je een doos koopt vertel ik wat het geheim is' en wij waren natuurlijk hardstikke nieuwsgierig! Nadat we eerst savonds super lekker hadden gegeten bij galbi, een restaurantje waar je een soort van braai in de tafel hebt, hier maakte we dus zelf ons vlees enz op klaar, echt leuk ook hadden ze een belletje in gebouwd in de tafel waarbij je dus het personeel kon bellen als je wat nodig had, hier maakte we af en toe wel beetje misbruik van, maar gelukkig kon de eigenaar en zijn vrouw daar wel om lachen. Hierna dus de goocheldoos gaan uit proberen wat echt hilarisch was, bij die vent smiddags zag het er allemaal geweldig uit natuurlijk en wij bakte er niks van, ook waren we een beetje opgelicht er zat namelijk geen onzichtbaar touw in ( wat hij smiddags gebruikte) maar een bruin touw, gelukkig konden we er erg om lachen!! Woensdag lekker beetje uitgeslapen en hierna wat souvenirs gaan shoppen op de ' green market square' een erg leuk marktje met heeeel veel leuke afrikaanse spullen, ik kon er geen genoeg van krijgen net zoals de andere meiden, danny en Ronald zijn opgeven moment maar een biertje gaan doen! Savonds een lekkere pizzeria opgezocht bij waterfront, helaas was dit alweer ro zn laatste avond, het eten was echt super goed en ik heb ro ook even verast met een taartje met 'congratulations', het was een kleine verassing vergeleken met zijne maar toch;). Savonds nog even van het nachtleven geproefd in de space en fiction, wat erg gezellig was met zn 5en, verder waren er niet zoveel mensen namelijk ;). Donderdag alweer de dag van het afscheid, we hebben echt genoten van elkaar de afgelopen dagen en nu na alles wat er gebeurd is weer afscheid nemen is wel zwaar, maar we weten wat er voor geweldige toekomst voor ons ligt!!
Karin, Danny en rachelle gingen trouwens naar cape point vandaag, Kim en ik gaan hierheen met safari dus hadden wij besloten even een relax dagje te houden, savonds met zn 5en dit keer gegeten bij waterfront weer en lekker op tijd naar bed gegaan, zulke dagen hakken er wel in namelijk! Op vrijdag werd ik wakker bij de upperbloem, hier heerlijk op het balkon nog lekker ontbeten, onze spullen ingepakt, en vervolgens nog een cocktailtje gedaan met zn alle, hierna was het dan ook echt tijd om afscheid te nemen van Karin, Danny en rachelle!! Wel gek hoor, opeens weer met zn 2en na zo'n geweldige week met dierbare, we hadden het er allebei wel even moeilijk mee, maar kunnen terugkijken op geweldige dagen!!
Nu geland in de drifters lodge in cape town waar we morgen startte met de 24 dagen safari, vandaag vroeg in bed om goed uitgerust er aan te beginnen!! We hebben er zin in!!!

Ik wil vanuit hier ook nog iedereen even bedanken voor de superlieve reacties op onze verloving, we zijn zo ontzettend blij en gelukkig met elkaar en dan zijn zulke positieve, lieve reacties echt heel leuk om te lezen!!!!

Heel veel liefs vanuit nu nog het mooie, geweldige kaapstad!!!

xxxx

  • 11 Mei 2012 - 19:52

    Ier:

    Wat een HEERLIJK verhaal schat! Ik zat echt op die omschrijving te wachten, hoe DE avond is verlopen!!
    Heeerlijk om te lezen! Zooo gaaf, nou je hebt al onze reacties gezien.. WAUW! Wat n actie van die vent van je!!

    Steef, ik ben zo blij voor je!
    Geniet er van en geniet van Afrika :-)

    Dikke kusxxx

  • 11 Mei 2012 - 20:18

    Ronald:

    Heee babe, mooi verhaal.... Heb genoten.. was een heerlijke week

  • 12 Mei 2012 - 09:07

    Danny:

    Hey steef! Ik vond het een super week :D wens jou en ronald veel geluk samen, maar dat moet wel goedkomen :p verder ook veel plezier op safari en we zien jullie weer op de reunie ;) xxx

  • 13 Mei 2012 - 18:21

    Michelle:

    Steeefffie!! Weer een heerlijke kippenvel momentje bij het lezen van je verhaal. Wat zijn je foto's ook super gaaf weer!!!! Fijn dat jullie zo lekker genoten hebben. Je safari is inmiddels begonnen, wauw wat zal dat gaaf zijn zeg! geniet nog van de\ momenten die jullie daar hebben!
    xxxx mies

  • 13 Mei 2012 - 20:06

    Gert En Ellen:

    Wat ontzettend leuk om je verslag te lezen en Ronald zijn romantische huwelijksaanzoek aan jou zo mee te mogen beleven. Ronald hebben wij nog niet gesproken, maar vanavond hoorden wij van oma ook al hele verhalen. Lieve Stephanie, maak er nog een fijne tijd van, daar in het verre Afrika.
    Groetjes................

  • 14 Mei 2012 - 07:41

    Janey :

    Steef!!

    Wat een onwijs leuk en mooi reisverslag!
    Gefeliciteerd met je verloving, wat is ro toch romantisch, bij deze well done ro! Verder wil ik jou en kim heel veel plezier wensen met jullie volgende avontuur! Heel veel liefs and take care! xxxxx Janey

  • 14 Mei 2012 - 18:00

    Rianne:

    Wauw wat super romantisch om je aanzoeksverhaal te lezen:D Het leek wel of ik een sprookje aan het lezen was;)
    Geniet van je rondreis!

    Liefs

  • 16 Mei 2012 - 12:44

    Oma Bruins:

    Lieve Stephanie Wat geweldig om je verslag te lezen. Hartelijk gefeliciteerd met
    jullie verloving . Ik had je gezicht wel eens willen zien toen hij daar ineens stond.
    Je dacht denk ik dat je spoken zag.Jullie hebben een leuke week gehad he.Fijn hoor!
    Geniet nog maar van de safarie, en dat schiet het al weer op. Met een hele ervaring
    rijker kom je weer thuis, en dan kan je nagenieten met je Ronald.
    Stephanie kom weer veilig thuis en laat je niet verorberen door leeuwen of ander
    gespuis . Liefs van oma br.

  • 17 Mei 2012 - 17:57

    Wim Bruins:

    Hallo Stephanie.
    Als ik je verslag zo lees en de foto's bekijk geniet je erg veel van de reis. Van harte gefeliciteerd met jullie verloving (Ronald ook natuurlijk). Een hele fijne tijd nog verder in Afrika. En veel geluk samen met Ronald.
    Groetjes uit Rozenburg.

  • 18 Mei 2012 - 15:29

    Rob B:

    Heey Steef, net je verslag gelezen. Klinkt ernstig goed allemaal en dat ken die Ronald wel hoor, gefeliciteerd allebei. Je hebt vast niet alles opgeschreven dus ben ook erg benieuwd naar de rest. Heel veel geluk samen
    groetjes rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Welkom allemaal op mijn waarbenjij.nu, Over een kleine twee weken vertrek ik richting afrika voor 2,5 maand. Dit doe ik niet alleen maar samen met kimberly (kimberlyboone.waarbenjij.nu)! We zijn allebei net afgestudeerd als HBO-Verpleegkundige en gaan de eerste paar weken van onze reis vrijwilligerswerk doen met Activity International. 's ochtends doen wij een medische project en 's middags een community project. Na 5 weken vertrekken wij richting Kaapstad om daar een week bij te komen en lekker te relaxen vervolgens gaat onze reis verder met een Safari van Kaapstad naar Johannesburg dit gaat via Namibie,Botswana en Zimbabwe. Hierna vliegen we via Dubai naar Amsterdam, In dubai verblijven wij ook nog 3 dagen. Gedurende onze reis zal ik reisverhalen plaatsen met wat ik allemaal mee maak :) Veel Leesplezier! Liefs

Actief sinds 14 Maart 2012
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 21202

Voorgaande reizen:

28 Maart 2012 - 09 Juni 2012

Afrika!

Landen bezocht: